torsdag 26 juli 2012

Var kommer "gubbarna" ifrån?

Billiga jordgubbar som ska vara Svensk odlade, kanske inte har varit svensk odlade. Nu fick vi svar  "gubbarna" kanske kommer från Östeuropa. Prover har visat detta.


Jag /vi brukar att fråga: 
-VAR kommer jordgubbarna ifrån? 
Kan dom inte svara, dom som säljer, så väljer jag att inte köpa utan letar vidare efter en säljare som kan berätta VAR bären kommer ifrån.


Ibland kan billigt vara något helt annat.


Nu menar jag inte att jordgubbar från andra länder inte är av god kvalitet. Absolut inte. MEN jag vill veta VAD jag köper. Väljer jag att köpa t ex från ett annat land, så vill jag veta att jordgubbarna kommer därifrån, Ett annat land. 


Man ska försöka i allafall, vara medveten vad man handlar.

Goa "gubbar".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar