torsdag 5 juli 2012

Sol, energi och svarta fingrar.

Så tittade den saknaden solen fram en stund igår och även en stund idag. I morse var min man igång tidigt och hämtade stängselstolpar till hagen. Jag fick sådan lust att arbeta (icke) så jag har tillsammans med min man och mina barn fixat mera hage till hästarna. Men nu känns skönt att dom har att äta, ibland behöver man en spark i rumpan för att inte skjuta upp det till morgondagen. Killarna blir nöjda men inte stackars Bahli som får gå på minimalt att äta. Men det är för att hon inte ska få fång.


När jag ändå var igång med att göra lite pyssel ute så fick jag lust att måla lite också.ute. Så nu har jag varit i färgburken också, som vanligt fick jag färg på mig, attans. Färgborttagningsmedel saknas givetvis hemma idag också. Men jag får väl gå med svarta fingrar. Det syns att jag har målat, kan jag lova. Jag råkade att ta på fel ställe. Jag har målat en kruka och ett stort hjul men det är inte klart ännu. Det finns en undersida som ska fixas på hjulet också men det måste torka först innan jag tar i hjulet. Men det blir bra när jag är klar. Jag har tänkt att göra en stor grind till trädgården. 


Vi planerar att göra en stenmur i trädgården. Min man har börjat att samla ihop stora stenar från trädgården, så arbetet är igång. Men det kommer väl att ta tid att få den klar. Vi är ju inte några proffs på detta. Men lite upprustning kommer att ske med trädgården. Den är så tråkig och vildvuxen. Nyponrosor, sälgträd som ska bort från den tidigare rabatten som är 4 meter bred detta har jag skrivit inlägg: Vresrosor (nypon) och krolliljor.


Hur är vädret då:
Solen har varit framme en stund under dagen det har varit behagligt ute. Lite svettigt var det ett tag när jag gjorde i ordning hagen. Men det finns vatten att dricka. Temperaturen är nu 23,3 Celsius och klockan är 16.33.






TJOHOOOOOO!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar