måndag 30 juli 2012

Basketmatch Argentina - Litauen.

Vi hade en TV kväll med Liza Marklund filmen heter Studio Sex. Den var väl så där lite seg tyckte vi men ibland var den avkopplande. Det gjorde inget om man gick ifrån en stund för det hände inte så mycket i den filmen, enligt mig nu då. Andra kanske tycker den är bra det får dom tycka.


När filmen var slut så satte vi på OS. Det slutade med att vi fastnade framför TV och såg basketmatchen med Argentina och Litauen. Min man sa att han hade inte sett en enda basketmatch tidigare. Jag var med på 70-talet och spelade i 70-iaden, som det hette men då var vi unga. Vi gick i högstadiet när denna cup var.


Tråkigt men sant Litauen förlorade. Argentina var ett bättre lag och hade mera flyt. Bollen gick in i korgen istället för att studsa ut och även rulla ut. Kasten var mera rakt i och inte snett in. Argentina var mera inne under korgen och hade säkra kast in i korgen. Synd att dom inte var mera på och tog returerena. Jag måste säga att backarna i Litauens lag var ibland ute och flackade var VAR försvarstekniken VARFÖR täckte dom inte anfallarna från Argentina. Sedan så hade det behövt mera SNABBT upp med bollen efter dom hade tagit den. ANFALL, undrar om det var orken som hade fått en törn. För första omgången var klart bättre än andra halvlek.


Nu ska väl inte jag vara någon kritiker men det var en sevärd match och många snygga mål. Ibland var det NEJ!!! från mitt håll och VARFÖR???


Det är bara att säga bättre lycka nästa gång. 


Även ett bra lag kan ha sämre dagar och igår mötte Litauen ett ANFALLSTARKT lag. Hoppas nu att dom laddar till nästa gång.


FÖRSVAR OCH ANFALL!!!! Samt en gnutta tur ingen boll ur korgen, tack... 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar