måndag 30 juli 2012

Bahli som draghjälp. Conny som handhäst.

Lugnet själv, det är vår häst Conny. Himlen skulle nog kunna ramla ner över honom och jag tror knappast att han skulle reagera då heller. Han är nyfiken och vill gärna kolla på. Som idag när min man fick hem 2 st container. Det skramlade och dundrade när dom lastade av men Conny han brydde sig inte. Min dotter fick ta drag hjälp av Bahli för att han skulle röra på sig till slut. Så hon fick ha honom som handhäst medans hon red Bahli en bra träning för båda 2 hästarna. Vi slutade när det gick som bäst när Conny travade efter Bahli. Men det gick inte fort det var kort trav.


Jag har sagt ett flertal gånger att denna häst är perfekt till handikapphäst. Min man håller inte med.
- Maria, även handikappade som rider vill komma fram. Inte tillbringa ridturen på en häst som är som tjuren Ferdinand, säger han.


Ten Point Conny.

Man kan inte låta bli att tycka om honom för han är lite som Lucky Lukes häst Jolly Jumper. När vi var klara idag med hans arbete så såg det ut som han var på väg att somna. Han blundade och det såg ut som han somnade. ZZZZZZZZ...
Då är man avslappnad tycker jag.




Carro tyckte det var roligt och Bahli har blivit så mycket smalare och rör sig mjukare och hon gillar att galoppera utan att Carro behöver att driva på i varje galoppsteg.. Carro och Bahli hade roligt. Idag travade hon med mera fart i stegen och det stela bakbenet rörde sig annorlunda. Hon var mjukare i stegen med mera svikt i travet. Carro och Bahli visade min man titta vad roligt vi har ser du?

Vi är nöjda över dagen och har fått bra resultat med både Conny och Bahli. Bahli rör sig mjukare och Conny är vaken. Han gillar att vara ute med Bahli samt hon har ett tålamod som han behöver inget kickande mot honom. Hon har tålamod, den gumman. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar