onsdag 4 juli 2012

Vad är det för väder?

Min man tyckte att jag skulle skriva vad jag/vi har för väder. Eftersom jag har många läsare från andra länder. Jag har fått nya läsare ifrån Japan, Indien, Algeriet, Albanien och Turkiet.

Min man kallar mig för vädertanten. Pga att jag har mina egenheter för mig. När det är mörka moln från ett säkert håll då vet jag att åskan är nära. När molnen är på ett visst sätt då vet jag att det snart blir regn. detta brukar jag att säga och min familj brukar med fniss fråga.
-Mamma VAD blir det för väder? Det är lite mörkt nu eller hur? Blir det regn, mamma?
Om jag har rätt. Jadå, jag är säkrare på att ge prognos än SMHI tycker jag faktiskt.
Men min mamma som är 73 år brukar att ha bondepraktikan som utgångspunkt. Dom lärde säger att det inte stämmer. Men i mångt och mycket så slår det in, tycker jag.



I varje fall.
Idag är det mycket mulet, inte en chans att jag ser solen just nu. Temperaturen är +16,5 Celsius och klockan är 10.25 på förmiddagen..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar