fredag 6 juli 2012

Hovslagare, som jag är nöjd med.

Idag har hovslagaren varit här. Han är bäst, lugn och sansad. Undrar vad som skulle få honom att säga ifrån. När min häst som har fått för sig att hovslagare betyder. Godnatt, nu lägger jag mig, ZZZZZZZ. Han stänger av fullständigt. 
Men idag stod han upp, bara några försök att lägga sig. Visst det var ansträngande för hovslagaren ett par gånger. Svetten rann i pannan och jag fick vara hantlangare. Men hovslagaren är lugn och det gick bra. Som han sa det är en liten slyngel ännu. 
Saken är det att jag hade bra pli på min häst men 1 hovslagare förstörde detta, genom att stressa eller också var det personkemin dom 2 fungerade inte ihop.
Läs inlägget: Min trötta häst och hovslagare. 
Men som hovslagaren sa:
-Jag har hört att detta har hänt några till hästägare som har anlitat honom.
Då undrar man VAD GÖR HAN med hästarna?


Så min hovslagare han är bäst i mina ögon. Ni må tro att jag har förbrukat många under åren. Slår dom mina hästar utan anledning, bort. Har dom konstiga saker för sig, bort. Verkar dom så blodet sprutar, bort. Listan kan göras lång och jag är kräsen. Behandla mina hästar rätt!!! Men nu har jag hittat min hovslagare fast han bor långt borta, många mil blir det för honom att åka men han är värd detta.




Bahli har också fått nya skor idag. Tanten njöt av att få manikyr av hovslagaren. Det såg ut ungefär som när någon får handmanikyr. Efteråt skuttade hon glatt i hagen och gnäggade efter dom andra hästarna. Ungefär titta vad fin jag har blivit, killar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar