torsdag 28 februari 2013

Tribute to Charlie Norman.

Kvällen har varit mycket trevlig på Rosers Salonger i Skara.
Tribute to Charlie Norman av och med Robert Wells Trio.
 
Han kan verkligen spela piano Robert Wells, det vill jag lova. Men det visste jag ju redan men  att höra honom live är något helt annat jämfört med på tv. Det ser så lekande lätt ut. Dom flesta av publiken var pensionärer, men vilket drag det var. Man satt och kände hur folk klappade i takt i stolarna. Ibland hörde man ett åh när han berättade vilken låt han skulle spela. Han är lite smårolig också. Jag och min mamma fick ett litet samtal med honom innan vi gick hem. En hälsning till min dotter som går på Music and Production i Skara, fick vi med oss.
Lycka till Caroline! Robert Wells. 
Jag sa till henne:
-Denna hälsning får du vara rädd om för det är din första. Lycka till!
-Han har ju stavat med e, svarar hon.
Blä, tänkte jag. Ett e mer eller mindre? 

Nu kan man sova gott i natt. Kvällen har varit rolig och det var inte dåligt vad dom äldre klappade takten och sjöng med i kväll. Det är inte bara yngre som kan njuta av bra musik, vill jag lova.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar