fredag 1 mars 2013

1 mars, sol underbara sol...

1:a mars. Då var då februarimånad över och vi har börjat att vandra in i marsmånad. Mars kallades förr i tiden för vårmånaden. Idag kan man faktiskt känna en aning om att solen och ljuset är på väg. Jag vaknade av att solen tittade in i sovrummet i morse. Tänkte ta en sovmorgon men det blev ingen sådan. Jag gick upp och sorterade tvätten, startade maskinen och gick sedan och satte på kaffebryggaren. En stund för mig själv vid köksbordet. Innan jag börjar att läsa inför det sista provet på näst sista ämnet. Det blir färdig kurs och det blir vår i luften. Kan det bli en bättre start i marsmånad. Jag tror inte det, kursen är snart klar, så mycket tidigare än jag hade planerat. Men det är klart jag har inte haft så mycket ledigt sedan jag började skolan. Hoppas att den dagen jag är helt ledig från skola och jobb. Att min man och jag kan göra något trevligt tillsammans. Det skulle vara en önskan. Kanske blir det en snabblunch någonstans om han hinner vill säga. Det är många som rycker och sliter i honom. Mobilen kan ringa MÅNGA gånger när vi ska göra något tillsammans. Den senaste tiden har jag knappt träffat honom och när jag har träffat honom har det alltid varit ett och annat som har fått tagit tid med annat. När jag är hemma så är han borta och tvärtom. Många timmar tillbringar han i bilen både på ledig tid och på arbetstid.


Jag måste börja att planera inför Henriks student, det är ett och annat att planera. Så det är bara att sätta igång när jag är färdig med min egen skola. Tänk vad tiden går det är inte länge sedan han började, tycker jag. Åren går fort. Fortare ju äldre man blir. Men det beror väl på att jag har alltid så mycket att göra. En extra timme per dygn skulle jag behöva. Eller ännu bättre att frysa tiden. Då skulle jag hinna med det mesta.

Nu ska jag ta en stund ute i den friska luften. Tvätten ska ut i friska luften. Förr i tiden hängde dom alltid ut tvätten när det var soligt ute. Då hade dom inte torktumlare. Jag kan faktiskt rekommendera detta. Häng ut tvätten på vintern när solen skiner den torkar och det luktar så gott. Den doften kan du aldrig få i sköljmedelsflaskan. Att lukta på den nytvättade, nytorkade tvätten som du plockar ner från klädstrecket. MMM det luktar så gott. Samt det bästa är att krypa ner i sådana sängkläder. Man somnar så gott. Fast det gör jag ändå. 2 sekunder på huvudkudden. ZZ snark!! Jag somnar fort. Ibland brukar min man säga att han ska skynda sig att somna före mig. Vad kan han mena med det tro?


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar