tisdag 19 mars 2013

FY För denna iskalla månad.

Men vad kallt det ÄR. Jag kan inte minnas att det har varit så kallt tidigare år i mars månad som det är i år. Man har direkt ingen lust att vara ute. Det blåser så kallt så man gör det man ska så snabbt som möjligt. Min man hade ingen lust att vara ute igår så han röjde i vårt gamla kök. Många sopsäckar blev det. Vi ska ha en påskeld i år, bara att hoppas att vi kan elda då det är dags. Jag passade på att tvätta en del som jag har lämnat kvar. Tvätt som har haft låg prioritet, som t ex en bäddmadrass och lite täcken. Lite tyger som senare ska bli gardiner. Men det blåste så jag fick problem med att hänga upp tvätten.. När jag skulle hänga upp gardinen så blåste det så den flög överallt utom på klädstrecket så min man fick hjälpa mig att hänga upp på klädstrecket. Men det slutade med att gardinen hängde och släpade på backen. Så det var bara att plocka in den igen och tvätta den en gång till. Fast nu ska jag hänga den inne för ute blåser snart tvätten bort.

Isbjörnarna hade nog gillat att vara här ute på slätten. Jag vill ha värme NU. Men som tur är så har vi inga isbjörnar i Sverige mer än på djurparker.

 Men jag tycker att dom är vackra djur. Vårt klimat den senaste tiden är isbjörns vänligt. KALLT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar