onsdag 13 mars 2013

Ja se det snöar.

Min man väckte mig i natt och sa:
-Nu är det dags att gå upp.
Men är det dags att gå upp redan och det är ju mörkt ute.
-Nej, sov du JAG går upp, sa han.
Jag tittade på mobilen. Klockan visade på ca 1.
Jag vände mig om i sängen och somnade om. Efter ett tag så kom min man tillbaka till sängen. Han gör så ibland. Han har lite problem att sova ibland och då går han upp och antingen tittar på TV eller tittar en stund på datan. 
I morse väckte han mig och sa att nu snöar det igen. Det har kommit 50 cm i natt.
-Nej, du skojar, sa jag.
-Nej, kolla ut då, sa han.
Jag tittar ut genom fönstret.
Ute på backen var det nog kanske 1 cm snö. Men det gör inget. Fast man kan inte ropa ut VÅREN ännu, än kan det komma större eller mindre snömängder. Ja se det snöar. 


Utanför min ytterdörr så är dom på gång. Trogna kommer dom varje år. Min påskliljor, lite varm god sol så är dom i full blom. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar