måndag 25 mars 2013

En dag i solen.

Idag har jag skurat utemöbeln så att den blev vit och fin. Min dotter Carro har städat en del som har kommit fram efter vintern. Lite skräp som bara längtar att komma bort från vår trädgård. Jag har planerat en del i min ena träkruka. Vi passade på att dricka lite kaffe i utemöblerna. Solen värmde gott och man kände att nu var det lite mera skönt att vara ute. Skillnad mot förra helgen då man inte hade någon större lust att sitta ute och njuta av en kopp kaffe. Idag satt vi ute i bara tjock tröja och ingen filt runt benen.



Hela dagen idag har både jag och min man tyckt att det har varit sönd. Vi tyckte det var väldigt mycket folk överallt där vi var. Så sa vi samtidigt:
-Men det är ju inte sönd!
Hur man kan få fel på dagen samtidigt? Det är inte så vanligt i regel så kan det vara någon av oss som har fel dag. Många gånger kan det vara att man är ledig någon dag som ställer till det med dagarna. Jag kan ha fel dag om jag är ledig efter helg t ex. Det var oftare förr när jag jobbade natt. När jag hade sovit på dagen och gick upp och gjorde något efter att jag hade sovit. 

Min man har satt upp flera fågelholkar idag. Mycket pga att när Carro rörde den ena fågelholken så kvittrade det i den. Lite dumt till stod den för våra jägare hemma nämligen våra katter hade bara behövt att stoppa in tassen så hade dom fått en mums bit. Den stod nämligen på lut på backen. Vi får hoppas att fågelmamman och pappan hittade fågelholken efter att vi satte upp den på vårt hus istället.

Antagligen är det därför som vi har haft helg sönd idag för vi har varit lediga båda två och vi har varit ute och städat och varit sysselsatta i trädgården båda två.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar