onsdag 6 mars 2013

Mars katt, slagsmål.

Vaknade i natt vid 2-tiden. KATTSLAGSMÅL. Sprang upp VAD, VAR det som hände? Tyckte jag såg någon uppe också. Var det inbillning eller? Vem, vad, var det ute, var det inne? Hörde att tv var på. Nu har någon vaknat av slagsmålet också, tvn står på. Men det var Henrik som hade somnat från tvn. Jag fick stänga av den och så gick jag upp för trappan. Ajaj, nu var det Bibbi som fick stryk ute, tänkte jag. Jag såg inte henne men dom andra katterna satt i trappan och tittade storögt på mig när jag gick i trappan. Så jag tog för givet att det var Bibbi som fick stryk ute av någon friare till Smulan. Fast var det Malin, som var vaken? Hon är lättväckt. Så jag frågade försiktigt om det var hon som hade varit uppe. 
-Ja, det är Smulan och Kissen som slåss, sa hon.
-Jaha, var det inne? frågade jag.
-JA!!
Med dom orden var det bara att gå och lägga sig. Sova en stund till. Att vakna på natten så där hastigt märks huvudet var inte med tänkte jag sedan jag hade lagt mig. Självklart var det inne dom hade slagits annars hade dom ju inte varit inne. Inte undra på att Malin blev irriterad på mig. 

Bibbi var också inne men hon var inte med i slagsmålet. Hon är gammal och erfaren katt och har förståndet kvar. En katt med stil!!
 
Både Smulan och Kissen känner av att det är mars månad nu. Dags att ta mina katter och kastrera henne/honom. Han har börjat att skvätta överallt. Idag kissade han på ytterdörren. Man vill inte gärna ha honom inne nu när han har börjat att revirmarkera genom att skicka iväg en och annan stråle PISS. Men det är inte konstigt när mamman ligger och rullar sig i kärlekens våndor. Jag vill ha en hankatt, uttrycker hon med både kropp och ljud. 

Det är bara när ska jag ha tid att ringa veterinären och få honom dit. Jag är en strängt upptagen kvinna.

När signalen pep i morse. Kände jag bara TRÖTTHET!! En önskan att INTE ha behövt att gå till jobbet, att få vända sig om och dra täcket närmare kroppen och sova en stund till. DET hade varit skönt, jag hade behövt det. Men det var bara att gå upp och göra sig i ordning. 
-Men, vad trött jag är, sa jag till min dotter Carro.
-Vem är inte det, sa hon.
Bra då var vi två trötta själar på morgonen.
Frukost och sedan till stallet för att släppa ut tre hästar i hagen. Jag fick en rejäl puss av min häst Bellman så jag fick gå in och tvätta mig innan jag åkte till jobbet. Han tyckte nog att jag behövde en puss på morgonen. En styrkepuss till matte. Han är sådan den hästen känner av hur man mår. Min själsliga vän. Min älskade häst!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar