tisdag 19 februari 2013

Jag har gjort det, minskat i omfång runt magen och rumpan.

Jag har den senaste tiden hoppat över fredagsmys, chipspåsarna får vara kvar i butiken. NU märks det att det börjar att ge resultat. Mina ridbyxor är för stora och 2 av mina jeans är för stora i bak. Det var till och med så att min man sa igår att nu syns det att du har minskat i storlek. Det var ju roligt att det syns. Fast jag har direkt inte ansträngt mig. Bara ändrat lite i mitt matintag och minskat på godis på helg. Jag har även minskat på smörgåsar och äter mera hårt bröd. 

Jag väntar på att jag ska kunna ta en och annan promenad utan att halka omkull på vägen. För tillfället är det rena isgatan på vår väg. Igår så snöade det och i morse hade det frusit till is så jag kanade snyggt på vägen i morse. Det fanns väl inget behov av att ploga bort snödrivorna på morgonen. Bättre att bilarna kör upp spår i stället, tycker nog han som plogar vägen.

Jag längtar efter att det ska bli vår nu. Med ljusa dagar efter arbetet och att man kan njuta av vårsolen. Men det dröjer ett tag till innan vi får vår. Ännu har inte tranorna kommit. Vårt första vårtecken här runt Hornborgarsjöns områden. Dom senaste åren har vi inte ens behövt att åka dit längre. Vi har tranor som vandrar på åkrarna här runt omkring. Några häckar i närheten under sommaren.

Men idag så är det vinterlandskap utanför fönstret och det är ingen vår i sikte ännu. Men drömma kan man. Och drömma det gör jag idag. VÅR!!

Visst är dom fina snödroppar. Snart blommar dom i snön.


 
När dessa stora fåglar dyker upp då har man VÅR i sikte.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar