måndag 18 februari 2013

Kurs i HLR.

Idag har vi haft kurs i Hjärt Lung Räddning HLR. Man glömmer fort och nu är det ett tag sedan vi hade det. Egentligen skulle man behöva ha repetition varje år. Det handlar om att rädda liv. Vi hade en trevlig stund på skolan. Vår lärare Stella är en glädjespridare och vi kämpade på. Hon bjöd oss på fikabröd och vi kunde rasta en stund mellan livräddningen. Denna vecka blev en kort vecka i skolan bara 2 timmars undervisning, resten är självstudier.


Jag kan rekommendera om ni har en chans att ta en kurs i HLR. Det räddar liv.


Resten av denna vecka ska jag läsa in boken Gerontologi och geriatrik. Jag har prov del 1 nästa vecka. Det senaste provet gick lysande Bästa betyget man kan få. Jag blev så glad. Ja, dom andra ämnena har inte heller varit så dåliga så jag måste säga jag är nöjd hittills med mina betyg. Jag är snart i MÅL..... med utbildningen nu väntar det andra, YES!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar