fredag 8 februari 2013

Tungan rätt i mun i halkan och ett gott skratt.

En del bilförare trodde nog inte att det var sladdigt på vägarna idag så dom blev nog paffa när bilen kanade av vägen. Tråkigt om man har en tid att passa. Men dom hade haft tur dom hade nog inte fått skador på sina bilar. Den ena bilen låg bara lutad ner i diket så den var bara att dra upp. Den andra kunde dom nog skottat lite framför så hade det gått bra att köra igen. Tråkigt för personen som bodde där för den kom inte ut från sin gård. Bilen var lämnad mitt i deras uppfart.

Idag har jag varit på Alternativ medicin kurs med lärare Stella. Vilken fantastisk energi hon har den människan. Hon inspirerar och bjuder på sig. Jag kan säga att jag satt och log åt deltagarna i hennes klass. Lite övningar som såg väldigt roligt att se. Förmodligen trodde nog dom att jag var en journalist som skulle skriva om dom. Fast jag inser att vi i vår klass är väldigt disciplinerade. Dom pratade i mobilen, sprang ut och in. En del tror jag knappt lyssnade för dom hade mera fokus på sin mobil.



Det är intressant det här med Alternativ medicin. Stella är från ett annat land där dom använder sig mera av detta. Det har ju ändrats dom senaste åren. Samt som Stella sa det växer mer och mer. Om några år kanske vi kommer att använda det mera inom Äldrevården och övrig vård.

För många år sedan så hade jag problem med huvudvärk och gick till en läkare på vårdcentralen. Jag fick migränmedicin och blev inte bättre. Men jag gick till en kvinna som gjorde under med mig, huvudvärken försvann. Så jag tror på att det finns annat än läkare på Vårdcentraler och Större sjukhus med deras mediciner och behandlingar. Som Stella sa det finns alternativ att välja på, aromaterapi, mindfull, yoga, etc. Valet är ditt!

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar