onsdag 6 februari 2013

RINGA eller ej, det är frågan?

Är det Ok att ringa efter kl 22 på kvällen till människor som man inte känner eller är det inte OK? Personligen så tar det emot att ringa sent till andra människor även människor som jag känner.  Men nu är det oskrivna normen helt borta eller?
RING....
Hemtelefonen ringer sent på kvällen. Min ena dotter sprang upp en natt och svarade kl var 1 eller 2 på natten. Hon går upp kl 6 på morgonen för att åka till skolan vid 7-tiden.
Idag var jag tvungen att fråga mina barn ringer ni sent till andra? Har jag glömt att uppfostrat mina barn? 
Men dom svarar mig:
-Vad tror du om oss?
Bra då har jag inte glömt detta. Att INTE ringa sent om man kan ta samtalet på vaken tid nästa dag. Sent på kvällen brukar många sova. I varje fall jag och min man i vår familj. Om barnen är vakna och inte sover det kan dom nog vara. 

GOD NATT  OCH SOV GOTT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar