fredag 1 februari 2013

Det är tufft att vara människa.

Att jobba 100% och att studera 100%, samt försöka att sköta ett hem, för det gör jag faktiskt. Jag har inte mera tid än vad andra människor har fast jag skulle behöva att frysa tiden och fara fram som en tromb mellan varven. Detta tar på energin, den är i bottennivå och glädjen i livet, den försvann i ett nafs. Man vaknar och känner att jordens dragningskraft har fått tag i kroppen. Den vill bara dras neråt. Ögonen känns som dom skulle behöva att stöttas upp med tändstickor. Humöret är inte på topp. Jag är trött, sova en stund till hade inte varit fel. Men jag vet inte om det hade hjälpt idag.
JAG ÄR GRINIG idag.

Irriterad går jag ut, det är frost ute och GGRR!!! vattnet har frusit och GRR!! vattenslangen har gått av, får flytta på badkaret som hamnar fel och GRRR!!! svär jag. Går in tillbaka för att sätta på kaffepannan för att sedan gå ut till hästarna. I dörren i stallet möter jag två stycken hästar som INTE är i sina boxar, GGGR!!! igen, dom har trampat på det mesta i stallet, Mamma Mia. Jaha, det är bara att ta ut dom för att sedan gå in och dricka mitt kaffe. Bahli är skitsprallig och kastar med huvudet och småspringer vid min sida. Skynda dej. Har killarna busat med dej i natt, säger jag till henne. Hon kastar lite med huvudet som hon menar Gissa det du. Efter att dom är ute så går jag in i köket för att hämta mitt kaffe. Jag får plocka upp sedan i stallet NU är det ingen idé för det är inte mitt tålamod med på. 

Vissa dagar är inte bara bra humör dagar, framförallt när dom börjar strax efter man har gått upp på morgonen, HUR ska detta sluta???


Så här känner jag mig idag. Inte så trevligt eller hur? Det är tufft att vara människa.
I morgon är en annan dag LÖRDAG!!

1 kommentar:

  1. Ma kan ju tro att det fredagen den 13 istället förden flrsta. HHoppas att allt löste sig för dig. Och att resten av dagen blev bättre

    SvaraRadera