torsdag 31 januari 2013

Februari LOV, Alla HJÄRTANS DAG!! HURRA...


Nu är det snart slut på Januari. Det bästa med Februari är att den månaden känns som den går mycket fortare. Inte så konstigt heller det är ju 1-2 mindre än andra månader. Ungdomarna har 1 vecka kvar sedan har dom sportlov. Ett välförtjänt lov. JAG har INTE LOV.

Jag har missat att berätta att min son klarade teorin på CE kort. Uppkörning av lastbil, ??? När det nu blir dags att köra upp. Visserligen har han kvar en del teoriprover också som t ex Farligt gods. Ett prov får hela klassen göra om pga tidigare lärare har slarvat bort deras prov. WTF!! Slarv Pelle men den mannen var väl inte rätt man på rätt plats. Min son har kvar den här terminen sedan är det slut med gymnasiet. PUST!! Vi har INTE varit speciellt nöjda med dom manliga lärarna som dom hade i 1:an och 2:ans årskurs (icke pedagogiskt) vi har varit kritiska och detta har vi påpekat ett flertal gånger till rektorn. Nu har vi inte varit gnälliga VI har haft anledning att vara kritiska. Jag har andra gymnasieskolor att jämföra med. Min yngsta dotter ska INTE gå på denna gymnasieskola. Jag går där mån - tisd och kan säga att direkt trevliga är inte skolpersonalen. Hälsar knappt och om det är så att vi har haft grupparbete så har dom inte bett om ursäkt när dom har stört oss. Lite slentrian i det hela eller en "GRÅ VARDAG-lärare".

Vad händer denna månad då?
Jo, min yngsta dotter ska välja gymnasielinje, Ekonomi juridik. Anmälan ska vara inne 1 februari. Håller tummarna att hon kommer in nu.
Födelsedagskalas för den yngsta.Det är på barnen man märker att åren går, barnen blir bara äldre och äldre, inte jag.... inte.
Sportlov. Avkoppling, sova blir nog på barnens nöjen denna vecka.
ALLA <3-dag. 

Malin 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar