söndag 27 januari 2013

ÅR 2013. ÖNSKA!!

Förra året fick jag ett meddelande från en man som jag inte känner:
ETT är säkert. Tänk om man kunde förverkliga en dröm. Oavsett vilken det nu är. Tänk om man kunde skriva ner 100 drömmar och förverkliga dom en och en. Är det möjligt?

Jag svarade det skulle inte vara fel.

Detta är möjligt! svarade han mig. Det är bara att bestämma sig. Släpp aldrig din fokusering. Ibland sätter man upp hinder som inte finns. Då får man sätta sig ner och tänka vad var nu drömmen.
Håll drömmen vid liv, släpp inte fokuset.

Vem mannen var, det vet jag inte?

Jag funderade ett tag på VAD kan detta betyda?
Tiden gick och jag hade startat en inre resa. Funderade på ett och annat och faktiskt kände jag mig in målad i ett hörn. Låter detta konstigt eller låter det inte konstigt? Men ibland har man en känsla man kommer ingenstans. Man stampar på samma ställe. Ingen chans att göra något åt situationen. Men nu har jag redan börjat med min vandring, min inre resa.

Ett papper på posten gav mig tillfälle att få papper på det jag redan gör nu. Ett papper med ett omdöme av min kunskap. Nu kunde jag ta klivet ut från hörnet. Det gick att gå på golvet igen.

Ett telefonsamtal gav mig klartecken, du kan..... Nu står jag framme i dörröppningen. 

Det är som om jag får svaren till mig nu. ÖNSKA!! 

Jag sa till min man 2013 kommer att bli ett bra år.  
Det känner jag på mig en känsla som får mig/oss att vandra på vägen framåt.....

Några veckor efter jag hade sagt detta, så får jag ytterligare ett bevis på att under kan ske.


Som jag sa till en äldre man, jag fått en andra chans.

ÖNSKA!!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar