torsdag 3 januari 2013

Ett samtal från en av lärarna.

Idag fick jag ett samtal från en av våra lärare Ann. Hon berättade att hon var sjukskriven och att hon inte kommer att ha oss i år 2013. Hon och Karin kommer att börja som lärare på en annan skola i februarimånad. Detta kände jag till för en av tjejerna berättade detta före jul att hon hade pratat med Ann tidigare. Så tråkigt att dessa lärare ska lämna oss, för dom var riktigt bra.

-Ge inte upp nu sa Ann.
Undrar hur många det har varit som har haft den känslan. Halva kursen är gjord på 3 månader. Ett tempo utav dess like har det varit. Vissa veckor har jag inte gjort något annat än jobbat och läst i studieböckerna. Jag har läst till långt fram på nätterna och jag har vaknat av att jag inte har kommit på vad det är som är rätt svar på frågan. Vaknat på nätterna och har kommit på att jag hade glömt vissa saker på provet. Det har varit lite mycket att tänka på. Samt man är ju äldre och det är svårare att få det som man läser in att fastna i huvudet. Men nu så återstår halva kursen. Det är bara att spotta i händerna och börja att läsa på igen inför prov och hoppas att det är bara några månader kvar innan kursen är helt klar. 650 poäng är kvar att läsa in. Jag har givit mig tiden till början av majmånad kvar sedan ska jag vara färdig har jag tänkt mig. Tanken är att validera så mycket som möjligt.

Hoppas att det inte är någon som har hoppat av nu under jul och nyårs ledigheten. På måndag då KÖR vi igen. Fast då har vi Stella som lärare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar