onsdag 9 januari 2013

I böckernas värld igen med pennan glödande över pappret.

Så har vi då börjat igen med en ny gammal lärare, Ja vi har haft henne tidigare förra året. Ärligt talat så tyckte jag synd om henne. Hon visste att hon skulle ha oss ifrån februari men hon fick börja omedelbart efter nyår. Ann och Karin hade vetat om detta men säger inte ett ord till oss när dom träffar oss sista gången. För dom hade sökte en ny tjänst och fått ny tjänst båda två. Visserligen är Ann sjukskriven nu, så hon skulle ha haft oss i januari. Men nu blev det så här istället. Lite dåligt tycker jag vi är ju vuxna mogna kvinnor som kan förstå. Varför nämnde dom det inte detta när vi träffade dom att vi kommer inte att ha er nästa år. Men icke!!! Dom hade ringt till oss men en del visste detta innan jul. Många av oss fick samtalet efter nyår. Någon hade inte ens fått något samtal över huvudtaget. Dåligt! Jag är ju på skolan för min egen del och inte för ett par lärare som jag träffar en kort tid i mitt liv. Förmodligen kommer jag nog inte att träffa dom någon mer gång.

LIVET GÅR VIDARE även för mig!!

Men nu ska vi köra på igen, försöka att korta av kursen så mycket som går. Livet vill gå vidare nu!!! JUst nu är det det sista på PSYKIATRI 1. Just nu glöder penna över pappret det är historia, olika former av psykisk ohälsa, kriser och behandlingar etc. Man blir förskräckt över hur illa psykiskt sjuka har blivit och blir behandlade. Detta kan hända VEM som helst, man kan drabbas av ett "knock-out-slag" som kan bli väldigt jobbigt att komma över. VEM som helst kan drabbas av en jobbig separation/skiljsmässa, otrohetsaffär, en allvarlig sjukdom så tillvaron rasar, en kär anhörig som avlider etc.....

NU KÖR VI.......Halva kursen är klar nu återstår andra halvan......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar