lördag 23 februari 2013

SOL UNDERBARA SOL!!!

Vaknade i morse SOLEN skiner. Hoppar upp med ett skutt ur sängen. JIPPI!!! Genast får man en annan energi, solen och ljuset. Snön gnistrar av solen, det ser ut som om det ligger diamanter ute på backen. Det knarrar under fötterna när man går i snön, sådär lagom. Jag har varit ute och matat hästarna och fyllt på frö automaterna med lite smått och gott åt fåglarna. Kissen, min katt har sprungit fram och tillbaka när jag har ordnat ute. Han är lite som en hund vill gärna vara med.
Nu sitter jag och tittar ut över ett hav av ett vitt svepande snötäcke. Det är lite spår efter diverse djur som har varit och gått i snön. Det ser så fridfullt ut, så stilla. 
Nu ska jag ta det fridfulla och ge mig in i mina böckers värld. Gerontologi och geriatrik. Passa på när min man jobbar så jag hinner att prata med honom en stund. Samt vara lite social med min familj. Den varan har det varit sådär det sista. Jag har mest varit frånvarande.

Gnistrande snö
Ett vitt snötäcke
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar