fredag 28 december 2012

Vår grusväg antingen är det snömodd eller isgata.

Det är rena rama isgatan på vår grusväg nu, med risk för att köra i diket. Igår hade en bilist kanat ner i diket inte så långt härifrån. Min man fick hjälpa honom att komma upp på vägen så han kunde köra vidare. En annan dag hade en bilist fastnat i dom isiga spåren efter bilister som hade kört på grusvägen. Vår väg är alltid efter det har töat, isgata. Vad orsaken är det kan jag inte förklara men den är inte direkt någon höjdare att åka på när det är snö heller. Men i år är den värre än någonsin. Den som plogar grusvägen plogar bara ett spår, så vägen är ganska smal att åka på. Man hoppas hela tiden att man inte ska få möte för då är det risk att någon av bilarna fastnar. Samt precis där man ska åka in eller åka ut på E20 där är det väldigt svårt att köra ut eller in på vägen. Rent av livsfarligt!

Jag kan säga att jag åker på många grusvägar när jag arbetar och vår grusväg tillhör den klart sämsta vintervägen i hela vårt distrikt. Då åker jag på många grusvägar i vårt distrikt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar