torsdag 27 december 2012

Då var/är julafton över och MELLANDAGSREAN har tagit över.

Igår skjutsade vi våra döttrar till Överbyn i Trollhättan för dom skulle Mellandagshandla. Jag och min man tog det lugnt och kopplade av. Vi gick/satt och tittade på stressade människor som stressade för att fynda bland reavarorna. Man såg tydligt stressen i deras kroppspråk, och en del män led kan jag säga medan kvinnorna sprang och letade efter fynd. Detta är ju helt vansinne i mitt tycke. 

Varför inte göra som vi har börjat att göra i vår familj. BOJKOTTA HANDELN FÖRE JUL. Våra barn får pengar att handla för som julklapp. Dom får ju så mycket mera för pengarna efter jul. Butikerna sänker priset, 25% och  upp till 75%, men om det är sant eller ej det vet jag inte för ibland undrar man om dom inte höjer priset lagom till julhandelns början. Det är nog inget ärligt spel dom kör med skulle jag tro. För hur i hela friden kan dom i så fall sälja en vara för upp till 75% rea efter jul??? Det var mycket därför vi började att bojkotta julklappsinköpen före jul. För det är MELLANDAGSREA varje år. Samt det bästa är att dom får köpa sig varor som dom vill ha, som dom själva väljer att köpa. Undrar hur många varor som ligger ute på Blocket och Tradera som människor inte vill ha. Ge pengar i stället så hade det inte varit något missnöje. Samt tänk på vad tid du tjänar av att slippa springa i affärer och leta julklappar som kanske barnet/den vuxne inte vill ha. Men med ett falskt leende ler TACK för julklappen, men tänker detta vill jag inte ha. Då är det bättre att ge pengar, för vill personen handla eller om den vill spara är valet fritt. Men med en julklapp i handen är valet redan gjort av den som har givit bort julklappen.

Om döttrarna fyndade. NEJ!! Dom handlade knappt något. Att trängas i kö och vänta på sin tur att få betala är inte så speciellt frestande. Kön var lång och på vissa butiker hade dom bara 1-2 kassor. Så det är ju inte konstigt om det blir långa köer. 


MEN SE UPP SÅ DU INTE BLIR LURAD. DU MÅSTE VARA EN VAKEN KONSUMENT. ÄVEN UNDER REAN KAN MAN SE BUTIKENS "BLUFF". FÖR ATT LOCKA KUNDER.

Även nästa år 2013 kommer vi att bojkotta handeln före jul och jag hoppas att flera människor VAKNAR och gör det samma. Det blir så mycket mera för pengarna efter julafton på Mellandagsrean om du orkar att köa vill säga. Men det är ju klart rean varar ju till efter Trettondagen. Så det finns ju tid att leta fynd,om man vill vänta till efter nyåret.


TID ÄR PENGAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar