onsdag 5 december 2012

SNÖOVÄDER med drivbildning..

Snön vräker ner och det blåser. Att ta sig fram är inte att tänka på med bil för här kan man inte ploga vägen för strax efteråt så syns det inte. Vägen är bara en enda stor snödriva. Fyrhjulsdrift eller snöskoter är det som gäller på vår väg idag. Hur min man ska komma hem? Det vet jag inte för Golfen är så låg i fram.

I morgon är skolbussen inställd till skolan. Så barnen får vara hemma. Men tro inte att mina barn vill vara hemma NEJ! dom SKA åka till skolan. Fast jag tror inte att dom fattar HUR vägläget är. Men vi får se hur det ser ut i morgon bitti. För enl meterologen ska det fortsätta även i natt. Oj, då kommer jag att få problem för jag kommer inte ut till vägen. Inte som det ser ut nu och ska detta fortsätta med snöandet så kommer det inte att bli bättre i morgonbitti.

Men en som tycker det är kul med detta snöoväder. Det är Henrik, han tar en och annan tur med skotern. Han åkte upp till E20 nyss och hämtade sin syster i kväll. Så slapp hon att pulsa i snön till över knäna. Det tycker jag var snällt.

 
ATT TÄNKA PÅ HÅLL AVSTÅNDET TILL BILEN FRAMFÖR DIG!!!
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar