tisdag 18 december 2012

Halva kursen AVKLARAD.... jullov.

Så var då halva kursen avklarad.  På ca 3 månader. Det är BRA gjort i mitt tycke. Men vad mycket man har suttit och läst på "fritid". 2 dagar i skolan och många timmar hemma. Men nu är 4 ämnen klara. Nu ska jag fira jul och nyår. Men jag får väl studera under lovet för fast det inte är någon skola så har man självstudier att göra. Ingen  vila ingen ro. Psykiatrin ska jag prata med min dotter Elin det området är hon duktig på.

Nu är bilen lagad och hämtad. Det var bränslepumpen som hade lagt av, kvällen när det var -20 grader Celsius. Så nu får vi hoppas att det går ett tag till. Det är ganska typiskt när det är kallt och vintertid, då händer det som man inte vill, bilen går sönder. 

I morgon kväll ska jag till MOP 11 och lyssna på deras julshow. Eleverna har gjort egen julmusik. så det ska bli trevligt att lyssna på dom. Det blir det sista framträdandet innan höstterminen är slut. Sedan har dom ett välförtjänt jullov att vila sig inför vårterminen. Att studera tar "fritid" tro mig jag vet!!

I helgen var vi och köpte nya tallrikar och bestick som vi ska ha inför julen. Det är nämligen som så att det går åt en del porslin hos oss. Antingen är vi fumliga eller jag vet inte. Men tallrikar och glas är något som ofta går sönder här i vårt hem. Men nu har vi nya tallrikar och nya bestick så det blir fint när vi dukar bordet till jul. För vi blir fler och fler på julen, familjen växer och blir större.


I helgen blir det doft av jul. 




 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar