fredag 24 februari 2012

Våga vara dig själv!!!!

Min mellersta dotter skriver i sin blogg VÅGA VARA DIG SJÄLV!!!!
Jag håller med henne fullständigt!!! 


Vem är "normal" och vem är "inte normal"? Vem bedömer detta? 
Mobbing förkommer över allt.  Samt det är inte bara BARN som mobbar varandra även VUXNA mobbar. Jag vet dom är värre än barn. Titta bara på statistiken inom fackförbunden. Man ska vara stark för att orka bli illa behandlad både i skolan och på en arbetsplats. Förmodligen finns det även ett mörkertal bakom självmord. Min dotter skrev att 2010 så hade 147 unga människor mellan 14 -24 år tagit sitt liv. Varför?  Varför kan vi inte acceptera varandra som vi är?


Kanske killen eller tjejen som blev mobbad på skolan är en av dom.


I skolan finns en MOBBINGLAG. Den tycker jag är en enda HYLLVÄRMARE!!! Min äldsta, mellersta dotter, min yngsta son blev mobbad i skolan. Det hände inte ett skit. JAG var den jobbiga mamman som kontaktade skolan upprepade gånger. Och SKOLA vill ha god kontakt med FÖRÄLDRARNA????!!! Det går inte riktigt ihop med verkligheten. Min äldsta dotter utbildar sig nu inom psykologi för att kunna hjälpa andra unga människor. Hon har med andra ord praktisk erfarenheter och inte bara teoretisk. En dag kanske någon som mobbade henne behöver hjälp av henne. Vem vet????
Till saken hörde också att vi var in flyttade till orten. Ingen kände oss. Människorna på orten visste inte vilka människor vi var. Jag kände när mina barn blev mobbade, att jag som mamma blev lika mycket mobbad som mina barn. Det är djävligt elakt av vuxna människor att inte prata med sina barn och förklara för dom att 
DETTA ACCEPTERAR JAG INTE ATT DU GÖR!!! FATTAR DU!!! 
SAMT ATT INTE LÄRARNA REAGERADE???!!!! Vad gjorde dom BLUNDADE dom eller LA dom LOCKET PÅ!!!
NU för tiden är jag ACCEPTERAD för den jag är. NU VET dom VEM jag är. Jag jobbar som Omvårdnadspersonal på hemtjänsten och det är jag STOLT ÖVER. JAG ÄR DEN PERSONEN JAG ÄR!!! MIN STOLTHET KAN INGEN TA IFRÅN MIG!!!


Min äldsta dotters skolgång med mobbing har satt sina spår. Hon blev kallad för HORA, FITTA och för att hon var FUL. Hon har idag svårt att förstå att hon är FIN och att hon inte är varken en FITTA eller en HORA. Hon tillhörde inte "INNEGÄNGET" på skolan!!! UNDRAR vad killarna och tjejerna gör idag som var "INNE"? Min dotter har vandrat vidare i livet och FLYTTAT från ORTEN.    


Min mellersta dotter blev också illa behandlade av sin klasskamrater. Hennes vän från den lilla skolan slutade och hon var ensam. Hon fick gå ensam på den nya större skolan. Dom nya klasskamraterna hade svårt att acceptera henne till att börja med. Läraren sa att hon är stark och klarar detta. Hur stark är man mentalt när man går ensam på en skolgård när man är 10 år? Men läraren jobbade med tjejerna och det blev ett bättre resultat än med min äldsta dotter. Hon har också hört glåpord av killarna. Hon har också undrat VAD är det för fel på mig? Men min mellersta dotter har inte sagt ett ord om hennes grundskoletid. HUR det hade varit läste jag om i hennes blogg. Och det gjorde mig väldigt LEDSEN över att jag inget hade vetat. HON kunde ha varit ett typiskt självmordsoffer. 


Min yngsta son såg jag också vandra ensam på skolgården. Han hade sina 3 vänner, 2 killar och 1 tjej, i den andra klassen. VI fick begära att han skulle byta klass. Då hade han gått 5 år på skolan, utan att ha blivit accepterad för den han är. Detta sätter sina spår. Dom sista 2 åren gick han på prov i den nya klassen???Där hade han sina 3 vänner som också inte var med i något "INNEGÄNGET", dom var "dataspelsnördar". 


Hur man blir behandlad som liten och ung sätter sina spår.


VI SOM ÄR MAMMOR HAR ETT ANSVAR ATT UPPFOSTRA VÅRA BARN TILL ATT VARA/BLI GODA MEDMÄNNISKOR. 


VAR INTE RÄDDA FÖR NYA MÄNNISKOR, DESSA MÄNNISKOR KAN VARA VÄRLDENS BÄSTA MEDMÄNNISKA I DITT/ERA LIV. Våga att chansa, vet ja!!!






MIN MELLERSTA DOTTER

MIN ÄLDSTA DOTTER




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar