tisdag 21 februari 2012

Äkta/falska vänner???

Vänner kommer och går. 
Vänner som man ställer upp för i vått och torrt. 


Man lånar ut pengar, hämtar anhöriga, etc listan kan göras lång. Man skjutsar när deras bil är trasig, eller kanske hon fick punktering just den gången när det var iskallt och det snöar för fullt. Kanske bilen stod i ett illa läge. Men snäll som man är så ordnar vi detta, för man har erfarenhet att nuförtiden stannar ingen bil och frågar längre -Vill du ha hjälp? Bilisterna åker  helt enkelt förbi och ibland till och med vinkar dom. Varför? Pengarna försvann liksom vännen, dom kommer jag inte ens att få se röken av. En minnesbeta, javisst det blev det minsann. Lärdomspengar, javisst det blev det minsann.


Man sitter och lyssnar i flera timmar när vännen/ vännerna mår dåligt. Vännen kanske har varit med om något tragiskt. Verkligen behöver en axel att gråta ut på. Hitta andra utvägar. Men när jag mår dåligt, vad händer då? -A, du jag har inte tid nu. Så får man höra senare att vännen har ringt till en annan gemensam bekant strax efteråt och stönat -A, jag orkade bara inte att lyssna på vad hon ville säga. Nej, men vad bra då behöver inte jag vara gratis psykolog nästa gång......  


En del vänner skvallrar om en så FORT dom har varit och hälsat på eller pratat med en på telefon eller skvallrar om sådant dom inte har en aning om??? Tror ni inte att detta kommer fram!! Sådana vänner vill jag helst slippa, NI får skvallra om andra. Dessa vänner ser Aldrig sina egna fel och brister.? Dom lever på att ha senaste skvallret...... 


Många vänner har i mitt liv passerat. Många tappar man bara kontakten med, dom fanns där en gång i tiden. Men den där vän känslan bara försvann. Många vänner har burit sig illa åt också, så dom har jag vänt ryggen till, jag har vandrat vidare i mitt liv.


Glöm inte bort det finns en morgondag med nya vänner. 
Glöm inte bort att var en god vän själv också. Tänk dej för så du inte sårar din vän.




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar