måndag 6 februari 2012

MOPED

MOPPE


Snart fyller min minsta 15 år. Tänk vad tiden går, jag fattar det inte själv men det är på barnen man märker att tiden går. I år blir min äldsta son 30 år, det fattar jag heller inte. Nu är dom inte barn längre de är snart vuxna och 2 av 5 av mina barn är vuxna och har flyttat hemifrån. Tyvärr är jag dålig på att ringa men jag tänker på mina barn varje dag. Varför jag ringer inte allt för ofta beror på att jag pratar i telefon på arbetet och när jag är ledig är det inte ofta jag ringer med andra ord telefontystnad för min del.

Idag har min dotter börjat med mopedkurs. Det är inte klokt det kostar 4000 kr att göra detta. Men då har dom trafikkunskap med trafikmärken och andra erfarenheter som dom får lära sej på trafikskolan så det är trots summan en trygghet att dom som kör moped kan trafikregler. När hon har tagit kortet så får hon mopeden. Vi gjorde den erfarenheten tidigare att vi köpte mopeden först, nu står Carros moped och skräpar utan att hon har körkortet, allt är klart det är bara provet på teorin kvar. Hon har inte ens provat och nu kommer hon inte alls att ta detta kort. Håller tummarna att Malin ska göra detta men hon har en annan press på sej inget kort ingen moppe, då får hon cykla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar