onsdag 1 februari 2012

mitt i vardagen

Sovmorgon, skönt att gå upp och ta det lugnt på morgonen utan att tjata på ungarna.ATT dom ska gå upp. Det är inte alltid att dom har bra morgonhumör menar jag. Ibland blir man idiotförklarad på morgonen inte alltid kul, -JAAAAA!!!! fattar du inte att jag sover men jag är vaken. Den ena är värre än den andra men nu har morsan börjat med ny taktik GÅÅÅÅÅÅÅÅ upp själv, jag är ledig och vill inte förstöra min dag. Min man var också ledig idag så vi kunde gå upp utan att hans mobil ringer tidigt på morgonen. Ibland får man slänga kudden över huvudet USCH jag orkar inte att vakna kl tidigt på morgonen. Personligen har jag svårt att ringa VÄLDIGT tidigt på morgonen, av respekt att personen kanske är ledig och har sovmorgon. Men min mans vänner kan ringa VÄLDIGT tidigt -SOVER du??? kl 5 på morgon!!! JAG tror faktiskt det, i varje fall jag, ibland har jag en halv timme kvar i sängen innan jag ska gå till stallet och ge mina hästar mat,innan jag åker till jobbet.
I morse kunde jag ta en kopp kaffe i godan ro utan en enda mobilsignal, prata lite med min man. Idag har hans mobil varit väldigt tyst, ibland ringer det när vi är ute och åker bil hela resan kan han prata i mobilen, tittar på tv, äter mat ja kort sagt han pratar en hel del i mobilen. En person brukar ringa honom mellan 3-10ggr/dag.



Sitter och tittar ut genom fönstret det är full aktivitet med fåglar. Många fåglar är det idag, det ökar med domherrar, mest honor. Jag har redan varit och fyllt på med frö på fm, det går åt några kilo/dag. Domherrarna gillar våran trädgård, vi har plommonträd som dom äter upp knopparna på men det gör inget för det är en gammal sort som växte för äldre trädgårdar. Min man har tänkt att ta ner träden men de får vara kvar. Jag ha dom kvar pga att Domherrarna ska ha gott att äta.




Hemma hos oss har vi 3 katter, men det är ofta andra katter kommer och hälsar på.Tidigare hade vi en stor röd katt, en grå lite mindre troligtvis en hona. Just nu har vi en stor raggig svart katt som trivs i stallet. Känner inte igen katten tidigare. Och jag lovar jag matar inte denna katt. För några år sedan hade vi en stor grå hankatt som vi fick avliva pga att en nyinflyttad dam från Göteborg tyckte synd om barnens katt och tog in och matade honom. Till saken hör att han var INTE mager han var stor och fin i hull. Men det slutade med att han gick till henne upprepade gånger till slut kom hon hem till oss med honom och sa att hon skulle resa bort ett tag. Då fick vi avliva honom för vi ville inte ha en katt som "Strykarkatt i bygden". Detta är så synd att människor som kommer från stan inte kan tänka på VAD som händer efteråt. Varför börja mata en katt som ser välmående ut???? Fattar dom inte att katten på landet HAR ett hem??? Våra barn saknade våran katt länge efter vi fick avliva den. Jag pratade med damen ang detta men hon förstod inte vad hon hade gjort.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar