tisdag 28 februari 2012

JAG, EN STOLT TANT....

Jag är "TANT" och det är jag stolt över. 


Jag tror inte jag skulle vilja vara ung igen. Jag har haft/levt mitt liv och jag har haft roligt, trevligt och även spännande episoder i mitt liv, många, många gånger. Många utmaningar i livet som har gjort mig mera ödmjuk över livet som det är/blev. Mera erfarenheter i bagaget som har givit mig mera självförtroende, detta klarade jag av. Livet har varit jobbigt emellanåt MEN det har ordnat upp sig. 
Min kropp är inte som förr men vem tror att man kan vara evigt ung. Men jag har LIVET fortfarande framför mig att göra något roligt, trevligt och även spännande. Livet blir VAD jag gör det till. Nu börjar barnen på att bli vuxna så jag kan NJUTA.... en dag kommer väl barnbarnen?






Jag tycker synd om dom unga nu förtiden. Många unga MÅR väldigt dåligt.  Dom skär sig och dom är missnöjda med sitt utseende. Fina unga människor utan en rynka som gör skönhetsoperationer för att släta ut rynkan som inte finns.??? REKLAM på tv, tidningar och nätet som uppmanar att köpa just deras KRÄM för rynkorna. Människorna på reklamfilmen har ju inte fått några rynkor ännu.
FALSK MARKNADSFÖRING KALLAR JAG DET!!!! 


EVIGT UNG???
INGEN KAN HINDRA ÅLDRANDET




Bröstoperationer för att få större bröst. VARFÖR??? ÄR det för att killarna ska se dom? DÅ är det ju inte deras personlighet som gäller utan ett par fejkade bröst som går omkring i deras kropp. 
Var ska blicken hamna då "BRÖSTET" inte någon annanstans? Detta kallar jag YTLIGT, en sådan relation kan kvitta. Tycker personen inte om dig med dina bröst du har, VAD är det då för kille du har valt? Eller är det i brösten självförtroendet sitter? 


Eller varför ska man ha BOTOX i läpparna? VARFÖR ska man HA stor ÖVERLÄPP? Och varför plutar tjejer nuförtiden med munnen när de tar kort? Tänk sedan när ni tittar på era kort och undrar varför ser jag ut så? GULDFISK?


ALLA blir vi äldre DET är NORMALT. Kroppen åldras inte bara utvändigt även invändigt. 
VAD är det för FEL på ÅLDRANDET?????


ÄVEN SMÅ FLICKOR OCH POJKAR BLIR ÄLDRE, TANTER och FARBRÖDER i framtiden, som sagt var en ÄLDRE MÄNNISKA. Alla dessa äldre människor ni träffar i Samhället ALLA dessa har varit unga en gång i tiden. GLÖM aldrig detta!






OCH varför tror tjejerna på skvallerblaskor? Dessa foton som är fixade i datan. Dom kända människorna har också skavanker som ändras för att det ska se bra ut på kort. TRO INTE att dom är så mycket lyckligare än vi VANLIGA. NEJDÅ, dom har också sina utmaningar i livet precis som oss VANLIGA. Men det är bara att dom hamnar i tidningen och det är så SYND om dom. MISSBRUK, DÖDSFALL, OTROHET, SKILJSMÄSSOR ETC.
Är det något att vara avundsjuk på eller beundra? Jag vill absolut inte ha ett sådant liv. Jag är nöjd med det liv jag har och mitt åldrande. 


JAG ÄR EN NÖJD TANT! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar