torsdag 15 augusti 2013

BROMS jakt i hagen.

Hörde att hästarna sprang. Gick ut för att se vad är det som händer. På deras kroppsspråk fattade jag att det är bara att sätta på sig och gå ut i hagen för att hjälpa till. Jag tog med mig en handduk i farten för att ha och slå dom ilskna insekterna (BROMS) som skulle bita mina hästar. Försökte att komma nära så jag kunde göra en snärt med handduken. Men idag var det svårt. Om någon hade kommit och åkt förbi hade dom nog tänkt NU har det slagit över HELT för kvinnan. Jag sprang och jag försökte att slå insekterna men jag missade hela tiden. Det är viktigt att få snärten på insekten så den hamnar på backen för att där trampa ihjäl den men idag träffade jag bara mina hästar. Hästarna sprang som besatta och jag försökte att lugna dom när dom kom nära mig. Det är stor risk att man kan bli sparkad eller att man kan hamna lite fel när hästarna försöker att undkomma insekterna. Som tur var så åkte ingen förbi. Så jag klarade mig både med hästarna och trafikanter.

Det slutade med att jag och min dotter fick ta in två svettiga hästar som hade sprungit för att slippa bli stuckna av insekterna. Samt jag klarade mig från att bli sparkad av hästarna. Conny fick en spark av Bellman när han försökte att komma undan. Det small bara till i bakbenet på Conny. Måste kolla över senare så han inte blev skadad av sparken men han haltade inte när vi gick in som tur var. Båda hästarna tyckte det var skönt att komma in i det svala stallet.

Snart är det dags att stalla in sina hästar också. Samtidigt är det tryggt att ha dom inne på nätterna.

Lånad bild.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar