måndag 13 augusti 2012

Getingar och Vårt TÅLAMOD.

Vilken tur, jag skrittade i hagen och upptäckte att i ett hål i backen var det getingar. Så nu har jag stängt den delen av hagen för att dom inte ska bli stuckna av dessa.

Jag och Carro har varit ute och ridit idag. Jag på Bahli och Carro på Conny. Det går bättre och bättre. Fast han är trög och vill inte gärna gå framåt. Men det är bara att ta det lugnt han är inte van att ha någon på ryggen så vi är tacksamma att han kan stanna och att han startar när han har stått stilla.Skynda långsamt med andra ord. Han måste vara med i tanken när vi rider honom. Personligen tycker jag man får bättre resultat när man ber hästen vill du utföra detta åt mig. Vi använder inget spö och inga sporrar. En oerfaren häst behöver. Tålamod!!!

Efter vi hade ridit fick Bahli stå inne för att kissa innan hon skulle gå ut. Men idag var hon kissnödig när hon kom ut. Hon hade inte kissat inne idag. Hon väntade på att få komma ut och göra detta. Hon gick raka vägen ut och kissade, skakade på sig och gick till killarna efteråt. Detta var ju trevligt.


Vilken tur att jag såg dessa ilskna getingar. Stackars hästar om dom hade trampat i boet. Då hade dom nog sprungit genom stängslet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar