lördag 25 augusti 2012

Begagnade möbler.... den som söker, fyndar...

Efter avslutat arbetspass så åkte jag hem för att hämta min äldsta dotter som för tillfället bor hemma hos oss. Vi ska handla lite möbler. För några dagar sedan var vi och tittade på begagnade möbler på secondhand butiker. Men usch, på ett ställe luktade det urin och på det andra stället var det inte något som passade att köpa. Bor man i en studentlya så kan man inte ha så mycket möbler och det behöver inte att vara nytt. Man kan blanda lite nytt och gammalt, bara priset är lämpligt. Ekonomin som studerande klarar inte av att köpa bara nya möbler. Samt man har inte plats, det blir för trångt på 34 kvadrat.

Hon flyttar tillbaka till Trollhättan för att studera vidare på högskolan. 
Sambolivet tog ett hastigt slut. Det blir så ibland. Men det kan man inte veta om man inte har provat först.

Efter ett besök på Jysk fann vi ett bord med 4 stolar (Jonas), som var lagom i storlek att ha i en köksvrå. Men då var det slut på den färgen (kaffe något). Jyskbutiken som hade denna grupp var Alingsås och Kristinehamn, lite långt att åka. Jo jag tackar. Satte mig i bilen och pratade en stund med Elin.
-Jag vill ha denna grupp, sa Elin.
-Vi kanske ska titta på Blocket. Där kanske det finns ett bord med 4 stolar som är billigt, sa jag. 
Visade henne ett bord som kostade 500 kr. Men nej det ville hon inte ha. Bläddrade vidare.
-Men där är ju det bordet du ville ha, sa jag. Ring på det vet ja. Det kostar 500 kr och är knappt använt. Precis det du vill ha.
Elin ringde på bordet och nu ska vi åka och köpa det. Ibland har man tur.
Istället för att betala 899kr fick hon det för 500 kr.



Jonas från Jysk.

Nu kan hon ha ett köksbord, som får fungera som matbord och skrivbord. Inte illa. 
Nu får vi leta vidare efter en bäddsoffa att ha i rummet.
Den som söker hittar kanske på annons, vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar