onsdag 29 maj 2013

Jaha ja!!!

Letar febrilt efter min pedal till min symaskin men jag hittar den inte. Var i hela världen kan den vara? Nu har jag vänt upp och ner på hela huset och då menar jag upp och ner. Jag såg ju pedalen för några dagar sedan. Jag tror det spökar!! 

Jag ska sy en klänning till min dotter som hon ska ha på skolavslutningen/studenten. Den är i vit spets och i blå klockad kjol. Fast den ska sys ihop någonstans på mitten. Vi får se var det blir bäst högre eller lägre midja. Det beror på hur den sitter på henne. 

När vi var och köpte spetstyget så hade tidigare klippt väldigt snett så hon som hjälpte mig i affären sa:
-Jag klipper så du får 1 dm extra för det är så snett.

VA!!! När jag klipper till den övre delen som ser ut som en spetsblus.

VAD HÄNDER DÅ???

JO, det fattas 1 cm. En enda fjuttig centimeter fattas och det ställer till det grovt för oss faktiskt det fattas på den ena framstycket. Fast hon gav oss 1 dm extra. Tänk om hon inte hade gjort detta. Nu får vi korta in hela s k övre delen. Jag svor och trixade och fixade. Nu blir det till att hoppas på att bitarna passar. Men jag får göra andra ärmar på blusen pga att det fattas till ärmarna.

HUR KUNDE DET BLI SÅ HÄR???


Min dotter hade velat haft denna klänningen från ASOS men tyvärr var den slut så vi får försöka att göra något liknande denna.

Nu gäller det att hålla tungan rätt i mun och att hoppas att vi får övre delen rätt i allt elände. Nedre delen är det ingen fara med för det tyget är mycket lättare att sy och att få snyggt fall på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar