söndag 5 maj 2013

MEN ERA SLÖFOCKAR....

Tänkte säkert min häst Bellman idag och tog en pinne i munnen och föste på både Conny och Bahli. Han är som alltid busig i hagen, samt nu har han vårkänning också pga värmen. Kastade med huvudet och försökte att få igång dom andra utan resultat. DÅ, fick han tag på en pinne och snärtade till Conny i baken. Conny började att springa. 
Ja, tänkte nog Bellman nu äntligen så får jag fart på dom andra. Till slut fick han även fart på Bahli också. Dom sprang en stund tills dom ganska fort ledsnade på att springa. Bellman med pinnen i munnen självklart.  

Detta såg vi när vi var i stallet och mockade idag, Bellmans vårsprall. 
Som min dotter sa:
-Lustig han är, komma på att om jag tar en pinne så kanske?
Jag skrattade som vanligt åt honom. Min häst Bellman.....

Undrar vad som kan röra sig i huvudet på en häst. Framförallt min lille (han är inte så liten men jag säger det sedan gammalt) Bellman, han har alltid varit busig den hästen. Vilda upptåg och diverse överraskningar bjuder han på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar