tisdag 14 maj 2013

Det är aldrig fel med begagnat när det är kvalitet på det man köper.

Nu har min ugn som jag flitigt har använt gjort sitt. Den går inte att stänga längre, luckans fäste har fastnat så jag fick ställa en stol framför ugnen den senaste tiden för att använda den. Men igår när jag skulle göra i ordning kyckling i ugnen då beslöt vi för att detta går inte längre eftersom jag skulle grilla så hade jag nog även grillat stolen också och inte bara kycklingarna. Inte bra!

Vi bestämmer oss för att åka och titta på en ugn från Cylinda. MEN den kändes väldigt billig när vi tittade på den. Så vi bestämmer oss för att åka och titta på en ugn som vi hade sett på Blocket. En likadan fast nyare en Gaggeneu. Jag har varit väldigt nöjd med den kan jag säga. Vi köpte den begagnad och den har jag haft i många år. Människorna som hade haft den tidigare hade inte lagat så mycket mat hemma precis. Det var människor som hade ett fint kök bara till prydnad. Vi köpte förresten hela deras kök med skåp och vitvaror för 10000 kr. Deras kök som dom slängde ut var vitvaror från Gaggenau och skåpen var ett Poggenpohl kök. Köket var ungefär 10 år gammalt och knappt använt. En del av skåpen hade blyinfattade glas. Det var gammaldags stil på köket med spiskupa som man hade förr i tiden över vedspis. Köket var stort så en del fick inte plats i vårt kök. Så vi använde oss av skåp som vi hade behov av. 

Men nu kan jag säga att vi har slitit på köksinredningen så det är snart dags att byta ut köket mot ett nytt bättre begagnat. Jag har använt köket flitigt under dessa år så det är inte konstigt om det blir slitet. Jag har tillbringat många timmar i köket. Köket har inte varit till prydnad.

Om vi hittar ett begagnat kök av Poggenpohl då är valet klart. Vi tar det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar