fredag 3 maj 2013

Fredag kväll, vem stannar hemma hos mig?

Ledig fredag kväll då är min man i Oslo och får jobba. Om allt går enligt beräkningarna så kommer han väl hem i hyfsad tid. Men det får vi väl se hur det blir med det. Hoppas bara att det inte krånglar för honom under resan. Jag får roa mig själv på fredag kväll. Men vad ska jag göra? 

Men jag har tur om någon av ungdomarna är hemma hos sin mamma. En av tjejerna ska åka bort på fest och kommer hem i morgon.
-Usch, tänk jag kanske blir ensam när du åker bort i morgon, sa jag. 
-Det är bara att vänja sig, sa min man.

Det blir konstigt en dag så är våra barn så stora så dom flyttar hemifrån. Åren går ju. Min minsta dotter är 16 år i år. Självklart vill inte hon vara hemma hos sin mamma när hon kan umgås med kompisar eller killen. Min minsta son är 19 i år. Gissa om han vill stanna hemma en fredag kväll?

Det är bara att inse fakta. Jag måste skaffa mig ett LIV! 
Fast jag börjar med det nästa helg DÅ är jag på G med lite planer. KANSKE?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar