fredag 30 november 2012

Ja se det SNÖAR!!!!



Jaha då är backen vit på här på morgonen. Jag sa redan igår kväll till mina barn: 
-I morgon är backen vit ska ni se.

En del bilder ska jag lägga ut på snö. Det är så mycket trevligare med en vit backe än en lerig kladdig backe. Det blir mycket ljusare och man får en annan energi. Och i morgon är det december och man SKA ha julstämning till 1:a advent.








Enligt bondepraktika den 30 november bestämmer vintern.
Andreas snö är skadligt för säden.
Anders blaskar och julen slaskar, Anders slaskar och julen braskar.
Braskar är ett ord som jag inte använder i vanligt språk. Men idag den 30 november så är det snöväder ute hos oss så vi får väl se om det är kallt på julafton eller inte???

Men visst är det vackert med snö.
Däremot är det inte vackert med väglaget. Det är halt väglag och många tror att bara för att dom har en ny bil så kan dom köra på som vanligt. Som igår när vi åkte hem då har jag en bil som ligger i baken på min bil om jag hade bromsat då, så hade jag haft den bilen i baken på min bil. Hallå! man har faktiskt en bromssträcka, beroende av vilken hastighet man har. Så bromsar man så stannar inte bilen på plats utan den åker antal meter beroende av hastigheten. Att det händer olyckor är jag inte alls förvånad över. För vi VET inte VILKEN som sitter i bilen vi MÖTER eller SOM kör bakom oss. Vi måste köra efter VÄGLAGET och inte VAD vi har för bil. 
Många avåkningar sker och ibland även med ett tragiskt slut.

KÖR FÖRSIKTIGT DET ÄR BÄTTRE ATT KOMMA FRAM ÄN ATT INTE KOMMA HEM ALLS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar