tisdag 6 november 2012

Varje ledig stund.

Nu förtiden är det inte mycket ledigt. Jag har Medicin 1 som ska göras klart i prov och det är bara att läsa och göra självstudiefrågor. Läsa, läsa och åter läsa.....
Jag har gjort halva provet nu och halva provet återstår. På provet ska vi skriva både nyanserat och utvecklande för att få ett bra betyg. Nu vet jag lite mera vad lärarna vill ha så jag kan skriva lite mera som dom vill ha. Till att börja med så skrev man som man gjorde när man gick i skolan. Nu förtiden kräver lärarna mycket mera för att man ska få betyg. Betygssystemet är tuffare nu än vad det var förr när jag gick i skolan.

Idag ska jag koppla av från studier det är avkoppling på mitt fritidsschema idag.
Jag ska gå och lägga mig tidigt idag och sova. Det behöver jag efter dessa veckor med jobb, skola och studier på ledig tid.
Men i morgon då är jag tillbaka med penna, skrivblock, data och Medicinboken 1. Men det är i morgon.

Jag kan säga att ungdomar som läser Omvårdnadslinjen dom har krav på sig för att få bra betyg. Inbilla er inget annat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar