tisdag 20 november 2012

Råttproblem och begränsat med tid för familjeliv....

Nej nu får jag ringa till Anticimex för nu håller det på att bli olidligt med råttor. Det är mer och mer döda råttor på vår trappa. Ca 15-20 cm är dom men då har jag inte mätt svansen med. Det är nog en hel familj som har flyttat hem till oss, tror jag.

USCH!!!!

Nu har jag bara ett prov kvar att göra inom Medicin 1. Nästa vecka är det klart. Då har vi skrivit om hjärtat LILLA och STORA kretsloppet, KOL, Diabetes Typ 1, Anafylisk chock, köttbullens väg etc. För varje delområde har vi haft en skrivuppgift så hittills har vi skrivit 9 skrivuppgifter. Det är 3 skrivuppgifter kvar.


Vecka 49 så går vi vidare med Vård och Omsorgsarbete 1. Den ska var klar på 3 veckor. Hej och Hå vad det går. 8 delområde med 205 självstudiefrågor, 4 skrivuppgifter och 8 tester att göra. Med 2 stycken prover att skriva för betyg. 

Min dotter  Elin ringde igår och var ledsen att jag inte ringde henne så ofta. Men som jag sa jag jobbar 100%, studerar 100% så jag har knappt tid att gå och skita på toaletten. Mycket begränsat med tid för ÖVRIGT det har jag inte. Just nu har jag postis-lappar uppsatta som jag kan slänga ett öga på ibland.

Som en klasskamrat sa en dag:
-Jag jobbar, läser, sover, äter och skiter. Min familj ser jag knappt.

Lite så är det faktiskt för oss alla just nu.

Min man och jag pratade på att vi kanske ska åka bort över en helg bara han och jag. Det skulle vara trevligt för jag känner att för tillfället har jag lite tid med honom.

Som han sa igår JAG somnar innan jag hinner att lägga huvudet på kudden. UTMATTNING!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar