måndag 14 oktober 2013

Vilken höst vi har. Underbart!

Vädret är helt underbart, SOL med den blåa himlen.
FÄRGERNA på träden och buskarna, jag minns inte när det var en sån färgsprakande höst som i år.
En del träd och buskar har färger som syns lång väg. Som t ex. denna rönn (Ullung rönn) som jag bara var tvungen att ta kort på. Jag har åkt förbi detta träd flera gånger och haft tanken Å, detta träd är så vackert, vilken färg! Det är kommunen som har planterat detta träd. Önskar jag hade ett sådant träd i min trädgård. Vem vet det kanske blir verklighet? Att vara ute och antingen cykla eller att promenera är en fröjd för själen. En del människor mår dåligt på hösten. Jag hoppas att dessa människor mår bättre denna höst. För den här hösten har varit sol och blå himmel med även värme. En dag såg jag några killar kom i shorts och linne och promenerade. Det är 20 grader i solen. I nästan mitten av oktober. Är inte det underbart. Slippa blåst och regn, gummistövlar på.



Ha en underbar DAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar