torsdag 17 oktober 2013

Kattslagsmål

Jag kan allt undra vem som äger denna katt en stor röd hankatt som ser precis ut som katten Gustav. Vi i familjen kan säga att NU har vi tröttnat på att ha denna katt hemma på gården. Han har bosatt sig i våra uthus. Då stängde min man till det ena uthuset för vi vill inte ha den där. Men den har varit här nu i kanske ca 2 år så jag tycker att han behöver att komma till rätt ägare nu. För i kväll så blev det värsta slagsmålet. Vår katt Kissen har fått sig en redig omgång av denna katt. Efter gott samarbete av mina döttrar och jag så fick vi den instängd i hönshuset. Samtidigt försökte min andra dotter att fånga in vår stackars katt som har väldigt ont inte bara på kroppen utan säkert också i själen. Detta är ju mitt hem och inte ditt.
Men nu har jag annonserat efter ägaren för fortsätter det så här får vi försöka att ta bort den på ett annat sätt. Vilket inte är trevligt men vad ska man göra, det fungerar inte längre. Katten måste bort!

Riktigt så här gick det inte till men eftersom jag inte har tagit kort på den röda katten så har jag inget kort på hur han ser ut. Men kan jag så ska jag föreviga den så jag kan lägga ut kort på hankatten.

Min katt KISSEN.

Nu ligger min katt Kissen under min säng och bara lider. Man ska inte vara i slagsmål men vad gör man när man blir attackerad, tänker han säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar