tisdag 15 oktober 2013

Nya stallfönster om 4 veckor.

I stallet har jag fönster som inte har så bra kvalitet, tre fönster är trasiga. Men nu har vi beställt helt nytillverkade stallfönster efter specialmått som ska passa in från början. En snickare ska ordna så jag får specialtillverkade fönster. Det ska bli så skönt att få täta fönster som klarar av stormar och annat oväder. Jag har stallfönster som skulle sättas in men dessa hade inte passat att sätta in så jag hade fått minskat fönstren betydligt. Men nu kommer 6 stycken nya fönsterna om ca. 4 veckor. Äntligen! Den här vintern behöver jag inte att vara orolig för att det blåser in kyla och snö. Dörrarna i stallet är täta och snart blir det tätt även i fönstren. Äntligen från den här vintern kan det snöa och blåsa i massor! Framförallt är jag glad att jag kan stänga dörrarna tryggt och säkert. Det blir bara bättre och bättre. Dörrarna och fönsterna har varit utsatt för väder och vind i många år. Så det är inte konstigt om de är / var gamla och slitna och i stort behov av ett byte.









Varmt och gott i vinter för herrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar