tisdag 14 januari 2014

SNÖ!!!

Så har då vi fått vinter. Ena dagen är det plusgrader och andra dagen är det minusgrader. Idag har det snöat hela dagen, till att börja med i morse så kom det några enstaka snöflingor men det ökade i mängd mot middagen. Jag blir som ett barn på nytt. 
JA SE DET SNÖAR!!! DET VAR VÄL ROLIGT .....




Jag hoppas på ett sätt att det inte blir till att skotta snö i i morgon bitti, det är så jobbigt. Man får gå upp mycket tidigare på morgonen för att klara av att resa i väg med sin lille bil. Där jag bor kan det driva igen. Ibland så är det drivor som är höga vill jag lova. Det har hänt ibland att jag inte ens har klarat av att komma ut från vår gård. Det yrar och det blåser drivor. Det är bara att gilla läget och stanna hemma. En helg för några år sedan då kom vi inte ut på en hel helg. Det var tur att vi hade en del mat hemma i frysen som vi fick laga mat av. Tur att inte strömmen gick under denna helg för då hade vi fått problem. 

För många år sedan så hade vi en hund som hette Ricky, han var en gammaldags kraftig stor schäfer. Vi klarade inte av att komma ut med bilen så vi spände för vår hund Ricky framför en släde. Gick till affären och handlade och han fick dra maten hem. Jag kan säga att det var en del som höjde på sina ögonbryn när de såg vårt ekipage. 

Vi får väl se hur länge vi har snö den här gången. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar