tisdag 7 januari 2014

EN GOD FORTSÄTTNING PÅ 2014.

Tänk vad tiden går fort i alla fall, året 2013 är borta och kommer aldrig mer igen. Fast när man tänker efter så var inte 2013 i vårt fall så värst dåligt, det var faktiskt ett ganska bra år. Värre år har vi upplevt, kan jag säga. Med både det ena och det andra. Mest det andra.



Jag kan även bocka av, att en termin är gjord och ett ämne på 20 Yrkeshögskolepoäng är helt klart. Nu har jag BARA 3 terminer kvar att göra. Den här terminen ska jag ut och praktisera i hela 8 veckor sammanlagt 128 timmar, det blir också 20 Yrkeshögskolepoäng. Jag ska praktisera på ett demensboende i Floby. Pratade med den ena handledaren idag som gav mig tiderna så nu kan jag diffa mitt schema, äntligen. Diffa undra du kanske vad det är? Det är när man planerar sitt schema där det finns tider och där det finns saknad av personal. Hur jag ska få ihop mitt schema? Jag får nog lägga en del minustid och en del semester faktiskt. 


Det nya året började med diverse krångel av vatten, både kallt och varmt. Vår hydrofon gick sönder, den fick jobba för hårt på julen och den gamla hydrofon gick helt sönder. Så vi fick hälla upp vatten i hinkar för att klara av toalettbesök. Hämta vatten i dunkar till dryck och matlagning. Väldigt primitivt. 
När vi hade bytt ut den, så blev det dags för nästa problem. Varmvatten, pannan hade helt kalkat igen så min man körde igen citronsyra. Vilket ledde till att något lossnade så nu är det helt tätt, inte en droppe kommer det. Nu har vi kallvatten i varje fall, men inte varmvatten.
Att äga ett hus är inte helt bekymmersfritt. När något går sönder så skapar det inte bara ett problem. En olycka kommer sällan ensam, det stämmer verkligen. 
Nu har min man börja att planera pannbyte pga. att den gamla pannan är GAMMAL och kan sluta att fungera när som helst. Då blir det självklart när det är vinter inte sommartid när man behöver inte behöver värmen som mest.

I år så tar min mellersta dotter studenten. En stor utgift väntar oss i år. Så just idag har min dotter bestämt sig för att köpa en balklänning, så den har hon köpt nu. Att det blev så sent har sina orsaker som jag inte vill gå in på i detalj här. Klänningen är väldigt vacker i elfenbensvit och med lite spets på överdelen av klänningen. Nu är det dags att se om det finns någon vänlig frisör som kan fixa hennes hår och sminka henne också. De flesta är väl upptagna kan jag tänka mig pga. att man måste vara ute i god tid med detta. Fast balen är ju på en söndag så det gäller ju att frisören jobbar på en söndag också.

Igår så bjöd jag och min man hem vår familj på kalkonmiddag, jag tycker att vi ska ha kalkonmiddag varje trettondagen från i år, vi skapar en ny tradition. Det är ju alltid roligt att träffas framförallt nu när de flesta barnen inte bor hemma längre. En kalkon på 4,5 kilo var precis lagom. Först tyckte jag att det var nog mycket, men det smakade nog gott för den gick åt. Det blev inte mycket kvar så när det blir flera respektive, då får jag satsa på en större kalkon. Det var som Thanksgiving fast för oss  blev det efter nyår. Ett TACK för att man har familjen.




SKÅL OCH JAG ÖNSKAR ER ALLA
ETT GOTT NYTT ÅR!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar