torsdag 23 januari 2014

ETT VILDSVIN!!!

Jag har inbillat mig, om jag är i skogen så kan jag möta ett vildsvin. Det är en fasa jag har att möta dessa djur. Men det var inte i skogen jag mötte vildsvin. Jo, men visst jag har mött dessa djur tidigare men då har jag varit i en lastbil och inte i en personbil. Men en kväll då jag arbetade så fick jag se ifrån sidan att det kom ett vildsvin springande från ett gärde och rakt över vägen för att springa vidare in i en trädgård. Det blev inte i skogen, det blev i ett samhälle, mitt i bebyggelsen. Samt utan att veta om det så var det människor som var ute och promenerade, både med och utan hund.  
Jag skrek rakt ut 
-ETT VILDSVIN!!!
Tokfia, tänkte jag efteråt. Vem, skulle kunna höra dig skrika detta?
Jag kände hur hjärtat slog. Undrar om det kommer flera? Men det var bara det djuret som kom springande. Förmodligen ett fjolårs djur. Det var ju inte lika stor som suggan jag såg med hennes småttingar mellan Vara och Grästorp. Den suggan var stor jämfört med den grisen jag såg nu. Fy om jag hade krockat med detta djur. Som min man säger:
-Det är som att krocka med en älg fast med korta ben.
Jag hade turen på min sida att det var tidsmarginal i vårt möte. 

Kvällen efter så kommer jag till ett ställe och då är förmodligen samma djur i en trädgård. Men då kände jag inte någon lustig känsla att gå ur bilen. Men vi var nog lika rädda både djuret och jag, för det sprang iväg fortare än kvickt. 

Vildsvin

Bild lånad från www.kristianstadsbladet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar