torsdag 9 januari 2014

Men vart är orken och broschyren då?

Igår så ringde jag för att få broschyr till ett arbete jag ska lämna in på skolan.Den som jag pratade med skulle skicka den. Men den har inte kommit idag. Jag kan säga att den skulle jag behöva nu. Det är ju lättare att läsa en skriven text på ett papper än att gå in på data. Hur ska jag göra nu då det är ju inte så många dagar och timmar kvar.

Sovit dåligt i natt. Jag har tänkt på utvärderingen som jag ska skriva till skolan. Jag är ju färdig med ett ämne nu som ska utvärderas. Tankarna har snurrat runt i huvudet hela natten. Vad ska jag skriva? Det är många frågor och det ska skrivas om vad man har lärt sig. Det jag vet är att det har varit en dyr kostnad och en del böcker är inte speciellt bra, de är bara dyra. För undervisningsmaterial i form av böcker är bara en kostnad. Jämförde med en annan jobbarkompis som går på en annan skola, men en likvärdig utbildning. Hennes utbildning verkar vara mycket bättre. Läraren hade godkänt henne när hon hade läst en artikel och svarat med 3 meningar. 
Hon hade skrivit: 
-Jag har läst artikeln.
-Jag har satt mig in i artikeln.
-Jag kommer att ta med mig dess innehåll i mitt arbete.
3 meningar och ett G.
Det kan jag säga att hade jag skrivit så till mina lärare så hade jag fått ett IG.
Tänk vilken skillnad det är på lärare och lärare!

Så en nästan sömnlös natt gör nu att jag skulle behöva tändstickor för att hålla upp ögonen. ÄR SÅ TRÖTT....

Idag för att få orken och att inte ligga för mycket minustid så har jag ändrat mitt schema. Jag har lagt in 5 semesterdagar för att orka. Det gillar jag inte för jag jobbar nästan varje dag med min praktik och mitt arbete från v 9 -16. USCH!!! Få dagar ledigt.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar