måndag 11 november 2013

En mus mindre!

Igår kväll så tänkte jag:
Att han ALDRIG kan låta bli vår gamla katt Bibbi!!!
Ibland så är det lite bråkigt mellan våra katter. De gillar väl inte riktigt varandra och Kissen kan vara en plåga för en äldre katt. Han är en typisk ungkatt HANE som beter sig på ett bråkigt sätt. Men han har blivit bättre och lugnat sig. Men jag hoppas att han blir snäppet lugnare med åren för det kan behövas med honom.
Jag hörde hur vår hankatt Kissen fräste och morrade i hallen och att han sprang runt nere i köket. Det gick vilt till högt och lågt. Ibland får man som människa lägga sig i och avbryta mönstret. Men när jag kom in i köket så fanns ingen Bibbi utan jag såg Kissen med en mus i munnen. 
Duktig Kissen!!!
Kissen lade den döda musen framme vid mina fötter. MJAU!!!

Att gå in i vårt hus är inte något man kan rekommendera som mus. Det kan vara att möta döden i vitögat, risken finns att de kan möta antingen Bibbi, Smulan eller Kissen. 
Det är ju när det blir kallare som en och annan mus söker sig in i bostäder. Men igår kväll var det en mindre i vårt hus. Usch! Jag gillar inte dessa små djur för de ställer till med så mycket när de är i farten. Framförallt när de gnager i väggarna då man inte kommer åt dem. 



Min musjägare KISSEN!!! Katterna gör så stor nytta hemma på gården både ute och inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar