fredag 21 juni 2013

MIDSOMMAR.

Det märks att ens barn har blivit äldre NU firar dom inte Midsommar med mamma och pappa längre. NÄHÄ, nu är det kompisar som gäller. Jag som köpte så mycket med mat.
-Vem ska äta all den maten nu då, sa jag.
-Det får väl du och pappa göra, svarade min ena dotter.
Det här med att planera det är ju inte yngres starka sida DET händer bara. 

Vi får en mysig hemma kväll jag och min man MED mycket mat. Färsk potatis och jordgubbar är ju inte lätt att förvara en längre tid så vi får väl äta det under midsommarhelgen. Bara att vänja sig. Men nästa år då ska jag planera bättre NU när barnen har ett eget liv utan att jag ska vara med på ett hörn. 

Vem vet vi kanske kan åka bort under denna helg och bara vara eller vi kanske kan fixa till en stor fest på gården med andra. Bara vi är ute i god tid och kan planera.

En trevlig midsommar på er ALLA!!!


Foto Midsommar Sweden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar